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pbenett

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    Modena, Italy
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    Sailing, sailing, sailing
  1. Oggi TNZ si è dovuto scontrare con la realtà di un avversario a cui non puoi concedere una partenza neppure in condizioni che dovevano essere le loro. Ottimo. Vediamo se questo crea un po' di tensione, con relativi errori, in specie se il vento è più leggero. Nelle previsioni, una regata come la prima, vinta la partenza TNZ avrebbe dovuto vincerla con più di un minuto di distacco, invece siamo sempre stati li. Forse ce la giocheremo più di manico (anche nella scelta delle vele) che di barca. Seguono gesti apotropaici
  2. Mi sembra importantissimo il riferimento alla stabilità: diamo per scontato che un foil più piccolo sia più veloce, ma se poi ha bisogno di continue correzioni il vantaggio si perde. Per questo la velocità massima può risultare anche più elevata, ma se poi è difficile raggiungerla o mantenerla, un avversario che può tenere più a lungo e più facilmente una velocità magari anche un po' più bassa può risultare vincente. Questo non solo in uscita dalle manovre, o in condizioni di poco vento, dove la scelta appare ovvia, ma anche in situazioni apparentemente ideali: se devi trimmare continuamente p
  3. On Instagram Ambrogio Beccaria, Mini Transat winner and dominator of the class, has made a simulation, and projects a Maitre Coq win; 2 Sea Explorer 1.35 h; 3 Apivia 2.40h; 4 Bureau Valle 3.40 h. Very close between those four, the others further back.
  4. Sadly L'Occitane never got the chance to sail in the same weather system of the leading boats; seems to me it would have been faster. Of course speed is not the only factor, as this edition of the VG is clearly showing. But I would have loved to see Armel racing neck & neck with the leaders
  5. Apicil is having autopilot issues. Still no news from Burton
  6. Looks like Burton is having some trouble...
  7. Maybe it's a little too early, he's having better conditions, smaller waves. But I agree: a lower, more stable flight, may be the answer to many structural problems other boats are showing (HB, PRB). And the foils exiting the hull so high above waterline could spare the hull in case of hits with UFOs (Arkea)
  8. Sad for L'Occitane. It's flying, proving to be very fast. Too late
  9. L’Occitane has regained its pace. Let’s see if it gets back in the game. Lot of miles lost, but the race is long
  10. Sirena says (in italian) "Oggi non sono impressionato. Non sono tornato a casa choccato, insomma, dopo averle viste" that means: "Today I'm not impressed. I mean, I didn't go home shocked after seeing those (opponents B2s)". That sounds much less arrogant.
  11. Armel not localised since 13.30. Let's hope for the best
  12. Is it just me, or the bottom of the boat seems far from being smooth? It looks sort of unfinished.
  13. Thank you for your remarks about us Italians. That's very kind of you.
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